انواع دوربین های دیجیتال
نوشته شده توسط : behzad

مبادله بین انواع مختلف اغلب اندازه در مقابل ویژگی ها است

هنگامی که تصمیم به خرید یک دوربین دیجیتال جدید می‌گیرید، طیف وسیعی از انواع دوربین‌های دیجیتال را می‌توانید انتخاب کنید. اگرچه همه آنها ممکن است ویژگی های مشابهی داشته باشند، نحوه استفاده یا عملکرد خودکار آنها بسیار متفاوت است.

 

دوربین های دیجیتال به دو نوع هدف تقسیم می شوند:

دوربین های کامپکت که با اندازه کوچکتر، منظره یاب مستقیم، فوکوس محدود، شاتر و کنترل دیافراگم مشخص می شوند.

دوربین‌های تک لنز رفلکس (SLR) که کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند از طریق لنز ببینید. آنها دارای کنترل فوکوس، شاتر و دیافراگم و محدوده قابل تعویض لنزها و سایر ملحقات هستند.

 

دسته دوربین کامپکت

عکاسان مبتدی یا جوان اغلب با یک دوربین کم هزینه، سطح ابتدایی، نقطه و عکاسی شروع می کنند.

درست مانند بنیانگذار کداک، جورج ایستمن که در سال 1888 گفت: "شما دکمه را فشار دهید، ما بقیه کارها را انجام می دهیم" شعاری است که به راحتی می توان آن را به نقطه امروزی اعمال کرد و از دوربین عکاسی کرد.

 

دوربین‌های این دسته معمولاً کنترل‌های کمتری نسبت به سایر دوربین‌های دیجیتال دارند، اما بسیاری از آنها بسیار کوچک هستند و به راحتی در جیب شما قرار می‌گیرند، بنابراین مراقبت از آنها بسیار آسان‌تر است.

 

سریع ترین نقطه فروش و عکاسی دوربین های دیجیتال آنهایی هستند که در تلفن های دوربین دار تعبیه شده اند. کیفیت تصویر ممکن است با دوربین های اختصاصی مطابقت نداشته باشد، اما احتمال بیشتری وجود دارد که در صورت نیاز آن را داشته باشید.

 

نقطه_و_شل_دوربین

آنها با یک پنجره منظره یاب مستقیم مشخص می شوند، همه چیز در صحنه همیشه در فوکوس است و اکثر تنظیمات دوربین ثابت هستند، به طوری که تنها کاری که باید انجام دهید این است که نشانه بگیرید و عکس بگیرید. این ممکن است ایده آل به نظر برسد، اما برخی از معایب وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

 

منظره یاب مستقیم با داشتن پنجره مخصوص به خود در خارج از لنز، سوژه شما را از موقعیت کمی متفاوت می بیند. توجه داشته باشید که این اختلاف دیدگاه یا خطای اختلاف منظر هر چه سوژه شما نزدیک‌تر باشد، آشکارتر می‌شود.

 

از آنجایی که در بسیاری از مدل‌ها، لنز دارای تنظیمات ثابتی برای فوکوس کردن سوژه‌ها از افق دور تا فاصله 2.5 متری است، اگر سوژه شما نزدیک‌تر باشد، نمی‌توانید تصاویر واضحی دریافت کنید.

 

با سرعت شاتر ثابت در حدود 1/125 ثانیه (یا در محدوده محدود)، توقف حرکت سریع سوژه را غیرممکن می کند.

 

و با ثابت بودن دیافراگم یا در محدوده بسیار محدود، تنظیم نوردهی صحیح برای همه شرایط نوری دشوار است.

 

مدل‌های ارزان‌تر دارای تعداد مکان‌های حسگر (پیکسل) کمتری هستند و بنابراین تصاویری را تولید می‌کنند که برای مشاهده روی صفحه یا تولید چاپ‌های کوچک مناسب هستند.

 

دوربین عکاسی کامپکت Nikon-coolpix-s10

دوربین‌های کامپکت پیشرفته‌تر گران‌تر هستند، اما مجهز به لنزهایی هستند که تصاویر با وضوح بالاتری را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد چاپ‌های بزرگ‌تر و دیافراگم‌های بازتر داشته باشید که به شما امکان می‌دهد با شرایط نوری کم‌تر کنار بیایید.

 

دوربین‌های این نوع هنوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اکثر موارد را به‌طور خودکار انجام دهند، اما اکثر مدل‌ها این گزینه را دارند که به صورت دستی ویژگی‌هایی مانند دیافراگم و سرعت شاتر را بازنویسی کنند.

 

آنها همچنین دارای یک لنز زوم هستند که به شما امکان می دهد فاصله کانونی را کنترل کنید و تصویر را بزرگتر یا کوچکتر کنید بدون اینکه نیازی به نزدیکتر (یا بیشتر به عقب) بروید.

برای مطالعه بیشتر:

دوربین چاپ سریع چیست؟

 

SLR_viewfinder

دوربین های تک لنز رفلکس (SLR) به شما این امکان را می دهند که به داخل خود دوربین نگاه کنید و تصویر واقعی ایجاد شده توسط لنز را مشاهده کنید.

 

از آنجایی که ما از طریق لنز مشاهده می کنیم، مهم نیست که سوژه چقدر نزدیک باشد، هیچ خطای اختلاف منظر یاب وجود ندارد.

برخلاف دوربین های کامپکت، شاتر در لنز نیست بلکه در پشت دوربین قرار دارد. این به شما امکان می دهد لنز را بردارید و لنزهای دیگر را با فاصله کانونی متفاوت قرار دهید.

 

SLR_ لوازم جانبی

دوربین های SLR اغلب به عنوان دوربین های سیستمی شناخته می شوند زیرا سازنده طیف گسترده ای از لنزها و لوازم جانبی را ارائه می دهد. بنابراین با شروع با یک بدنه دوربین و یک لنز معمولی، می‌توانید با تجربه‌تر شدن، گام به گام کیت دوربین دقیق بسازید.

 

دوربین های SLR در سه نوع تولید می شوند:

 

  • یک نوع دستی که در آن بیشتر کنترل ها را تنظیم می کنید.

 

  • یک نوع خودکار که با برنامه های داخلی کار می کند.

 

  • و یک نوع نیمه اتوماتیک که هر دو سیستم را ترکیب می کند.

 

دوربین های SLR کاملاً دستی فقط فیلم هستند. دوربین‌های SLR دیجیتال حداقل دارای برخی حالت‌های خودکار به همراه گزینه‌های دستی هستند. یک دوربین SLR دستی دارای صفحه تنظیمات شاتر، دیافراگم و فوکوس است.

 

حالت‌های_دوربین DSLR

دوربین‌های SLR پیشرفته دارای ویژگی‌ها و کنترل‌ها و قابلیت‌های عملکرد «چند حالته» هستند. این بدان معنی است که با انتخاب یک حالت می توانید عملکرد دوربین را به گونه ای داشته باشید که گویی دستی است، یا با انتخاب حالت دیگر، عملکرد آن را به صورت خودکار انجام دهید. حالت دیگری به شما این امکان را می دهد که آن را در حالت نیمه اتوماتیک کار کنید که در آن می توانید یک جنبه یعنی سرعت شاتر را انتخاب و تنظیم کنید اما هر تنظیمات دیگری به طور خودکار انتخاب شود.

دوربین های پیشرفته SLR هم برای عکاسی مبتنی بر فیلم و هم برای عکاسی دیجیتال در دسترس هستند.

 

Canon_eos30d

دوربین‌های SLR دیجیتال همچنین دارای قابلیت تغییر حساسیت سنسور فریم به فریم، تنظیم دوربین برای مطابقت با شرایط نوری رنگی مختلف و حتی تغییر کنتراست یا اشباع رنگ تصاویر خاص هستند.

تمام اطلاعات مربوط به حالت یا تنظیمات انتخاب شده و همچنین تعداد تصاویر باقیمانده در صفحه نمایش ظاهر می شود.

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: